A francia márka kínálatában egyértelműen a kombi karosszériás autók a nyerők, a Clio-nál ugyan csak 30 % a részarány, de a Mégane-nál már 80 % (egészen addig, amíg a GranCoupé névre átnevezett lépcsős hátú meg nem érkezik, akkor 20/35/40 százalék lesz az 5ajtó/kombi/lépcsős arány), a Talisman-nál pedig 50 százalék körül mozog. A kategóriában magas, 40 […]
Az ügyfelek kívánságát teljesítették azzal, hogy a 2,0 literesről 3,0 literes dízelre váltottak – ismételték a Volkswagen haszonjármű részlegének jelen lévő képviselői; amikor a mérnök, a marketingszakember és a termékfelelős is szó szerint ugyanazt a választ mondja, akkor idéznek (a gyár által előre gondosan összeállított kérdezz-felelekből), nem pedig válaszolnak. Azt meg sem kérdeztem tőlük, hogy […]
Felpörögtek az események az Opel körül, hiszen első, súlycsökkentésre kihegyezett modelljük, az új Astra elnyerte az Év Autója díjat, hamarosan pedig az új Insignia mutathatja meg, mit tud pár száz kilóval könnyebben. Közben nem felejtkeztek el a Zafiráról sem, amely már ötödik éve van a piacon, jelenleg 2,7 milliónál járnak az eladásai, és annak ellenére, […]
Mostanában már közhelyszámba megy, hogy a legnépszerűbb és egyben legdinamikusabban fejlődő kategória a szabadidő-autóké. Hiába jósoltak a múlt században sípcsontig érő autókat, a 2010-es évek slágere a magas, terepjárószerű, valójában ízig-vérig személyautós SUV. Aki a vásárlók kedvében szeretne járni, előbb-utóbb piacra dob egy vagy több ilyen modellt. Minőségi, bár kissé egyhangú az összhatás. Üzemmódkapcsoló az […]
Ahogy az M0-áson 110 km/órára beállított tempóval halad az öt BMW M2-esbol álló konvoj, gyorsan nyilvánvalóvá válik, közúton vezetni ezt az autót komolyabb önmegtartózatási feladatnak tekinthető. Mégiscsak egy 370 lóerős, hátsókerék-hajtású torpedóról van szó, amely nem akar komfortos túrakupé lenni, szellemi elődjeinek a két legendás „keménylegény”, a 2002 Turbo és az első M3-as tekinthető, no […]
Válságok jönnek és mennek, de vannak olyan autómárkák, melyek neve még a pokolban is jól cseng. Ilyen az Alfa Romeo, egy elérhető olasz legenda, amire vágyni szokás, egy fogalommá vált termék, ami nem hiányozhat az autós palettáról. Így látták ezt a Fiat konszernnél is, hiszen szellemi és anyagi forrásokat nem kímélve mindent elkövettek, hogy a […]
Nem akarta újraértelmezni az A3-as sorozatot az Audi, inkább „csak” következetes továbbfejlesztésről van szó, legyen szó a három- és ötajtós modellekről, valamint a győri gyártású limuzinról és kabrióról. Ez a ráncfelvarrás egyértelműen a beltartalom erősítéséről szól, a külsőn eszközölt változtatások minimálisak, ahhoz tényleg márkafanatikusnak kell lenni, hogy észrevegyük a laposabb és szélesebb single frame maszkot, […]
Megállíthatatlanul zajlik a szabadidő-autók térhódítása, ez késztette a Fordot arra, hogy az Egyesült Államokban 2007-ben piacra dobott Edge szabadidő-autó második generációját elhozza kontinensünkre is. A gyári szakemberek hálásak azért, hogy megvárták a második generációt a piacra lépéssel, mert az előd belsejében az anyaghasználat kifejezetten amerikás volt, míg az újban a Mondeo/S-Max/Galaxy típusokkal való rokonság okán […]
Nem is lehet más cél az újdonsággal, mint hogy szédítően nagy taslit adjanak a konkurenciának. A száraz tények, mint a teljesítmény, vagy a nyomaték, leírva is sokat sejtető, de a Q7-es csúcsmodellje élőben felettébb érdekes autó, a műszaki újításokra fogékonyaknak pedig különösen. Eleve ritkaságszámba mennek manapság a V8-as dízelek (már a BMW-nek és a Mercedesnek […]
95 méteres sziklafal tetején, 40 tonnával egyensúlyozva, nem mindegy, milyen precízen irányítható a szerelvény. Fotó: Karlovitz Ákos Bálint Még a 90-es évek végén is kevés olyan felhasználási terület akadt, ahol egyértelműen megérte automatikus váltót használni. Ehhez képest ma a robotok gyakorlatilag bárhol kenterbe verik még a legjobb sofőröket is – olyannyira, hogy 2019-ig ki is […]