A most tomboló turbókorszak hajnalán állították át a gyártók a korábbi, lökettérfogathoz kötött számozási rendszerüket egy olyanra, ahol teljesítményszintet jelöltek az esetenként korábban is használt jelölések. Aztán ahogy csiszolták a feltöltőket, úgy nőtt meg hirtelen a teljesítmény. Például a BMW-nél egykor 136 lóerős 2,0 literes dízelt jelentett a 20d utótag, ma pedig már a forró […]
Végre! Annyian várták már, hogy hivatalosan, újra kereskedésből megvásárolható legyen a Mustang Európában. A tavaly nyári bevezetés óta csak a kontinensünkön 17 ezren adtak le megrendelést a hatodik generációs modellre, ami – valljuk be őszintén – nem csak annak szól, hogy vonzó az autó ára – a 317 lóerős, automatikus váltós tesztalany 14,3 millió Ft-tól […]
Amikor a negyedik generációs Megane-ról kiderült, hogy dízel alapváltozata nem pusztán teljesíti, meg is ugorja elvárásainkat egy modern kompakttal szemben, csak elképzelni tudtuk, mire képesek ezek az alapok több motorerővel és extrával. Erre a GT csúcskivitel adja meg választ. Magasra kerültek a váltófülek, de így is kézre állnak. Fotó: Hilbert Péter Bár az R.S. érkezéséig […]
Manapság egyre jobban terjednek a négyévszakos abroncsok, több autóhoz gyári szerelésként is lehet ilyet rendelni, és sok, az autóját csak keveset használó magánszemély is ilyenre ruház be. Ezért döntött úgy a német ACE és annak testvérszervezete, az osztrák ARBÖ, hogy tíz ilyen abroncs tudását teszteli. Arra az eredményre jutottak, hogy sokkal inkább a téli abroncsokhoz […]
Minél több új Mercedes fordul meg nálunk, egyre nyilvánvalóbb, hogy Stuttgartban rátaláltak a helyes irányra. Ez nemcsak az újdonságokon vehető észre, mint a forradalmian új E-osztály, hanem olyan gatyába rázott modelleken is, mint amilyen a GLE is. Kevés a puha burkolat, mégis kifogástalan a minőség. A középkonzol kijelzője lebegni látszik. Fotó: Hilbert Péter Hirtelen erőre […]
Már maga a név is arra utal, hogy ezt az autót nagy utazásokra találták ki, a GT betűk mögött rejtőző gran turismo nevű olasz kifejezés szó szerinti fordításban ezt jelenti. Inkább a kényelmen van a hangsúly, mint a sportos vezetési élményen, de mivel egy utazásnál előfordul, hogy kanyargós hegyi szerpentinen dönget az ember, utóbbira is […]
Nagyon megy és nagyon spórol a Volvo XC90 T8-as, ha van idő tölteni az akkumulátorát. Most nem csak a forma, a technika is kocka, hiszen a hálózatról tölthető hibrid hajtás az első jelentős lépés az elektromos autózás felé. Már rá van utalva az ember az elektromos töltőpontokra, de akkor sincs tragédia, ha nincs ideje ilyesmire, […]
Most nem csak a forma, a technika is kocka, hiszen a hálózatról tölthető hibrid hajtás az első jelentős lépés az elektromos autózás felé. Már rá van utalva az ember az elektromos töltőpontokra, de akkor sincs tragédia, ha nincs ideje ilyesmire, és nyugodtan mehet hosszú távra is különösebb tervezgetések vagy másik autó bérlése nélkül. A T8-as […]
Már több mint 40 éve rabolja el a BMW a sportos középkategóriásra vágyó vásárlók szívét, s nincs ez másképpen most sem, hogy az aktuális, F30-as sorozat belépett modellciklusa második felébe. Kétség sem férhet hozzá, hogy modern autó, miközben számos részlete őrzi a felmenők egy-egy részletét, például a hosszú gépháztetőt vagy a jellegzetes hátsó ablakkeretet. Az […]