A Brough Superior motorkerékpárok felújításával foglalkozó Mark Upham még 2008-ban vásárolta meg a márkajogokat, de egészen 2014-ig tartott, amíg bemutatta saját konstrukcióját, amelynek sorozatgyártását már tavaly el akarta kezdeni. Ez meghiúsult, de most végre mégis megkezdődött a modern kori Brough Superior SS100-as kis szériás gyártása Toulouse-ban. A francia Akira cég fejlesztette a 997 köbcentis, hengerenként […]
Tizenhét évvel az előző motorcsaládot követően elkészült a Harley-Davidson márka fennállásának kilencedik motorgenerációja, amely a Milwaukee-Eight névre hallgat, és két lökettérfogattal, 1750 (Street Glide, Road Glide, Electra Glide, Road King és Freewheeler) és 1870 (Ultra Limited, Road Glide Ultra és Tri Glide Ultra) köbcentivel lesz választható. Maradt a 45 fokos hengerszög, egy vezérműtengely és négy […]
Az Environmental Protection Agency szerint a Harley-Davidson motorkerékpár-gyártó is csalt a károsanyag-kibocsájtással, egyfelől 2006-8 között mintegy 13 ezer olyan motorkerékpárt értékesített, amelyek nem feleltek meg az előírásoknak, de ennél sokkal súlyosabb vétség, hogy a gyári kiegészítők között megtalálható Screamin Eagle nevű kiegészítők alkalmazásával az egyébként előírásokat teljesítő járművek károsanyag-kibocsájtása a megengedett szint fölé emelkedik – […]
Az utóbbi 30 évben több mint egymillió SH-t értékesített a Honda az európai piacon, a jelenleg három tagot, a 125-öst, a 150-est és a 300-ast magába foglaló sorozat pedig napjainkban is a legnépszerűbb típuscsaládok közé tartozik. Még úgy is, hogy a formavilág inkább az ázsiai ízlésvilágot tükrözi – ezen a ráncfelvarrás sem tudott változtatni. Miközben […]
Még augusztus 6-án történt az alábbi eset, a Buffalo Chip nevű szórakozóhely színpadán két koncert között mutatkozott be az új Indian FTR 750-es, a koreográfia szerint Roland Sands motorkerékpár-építő egy, általa már módosított salakmotor-versenygéppel gurult volna az előtérbe.A kommentátor meg is jegyezte, hogy a gépen nincs első fék, amikor a lassú tempóban haladó motorkerékpár átbukik […]
Negyedmillió dollárt akart gyűjteni közösségi finanszírozással a Skully nevű cég, arra az ötletre, hogy okos motorkerékpár-bukósisakot kínálnak 1500 dolláros áron, végül közel 2,5 milliót szedtek össze 1940 befektetőtől. Ezt követően kockázati tőkebefektetőktől további 11 millió dollárt akartak gyűjteni, de ez nem valósult meg. A múlt héten kirúgták a cégtől az ötletgazda-alapítókat, a Marcus és Mitch […]
Hagyományosan a délkelet-ázsiai piacok számára fejleszti a Honda a negyedliteres sportmotorját, ennek köszönhető, hogy Indonéziában leplezték le az új CBR250RR-t, amely az utolsó negyedévben ér el majd a világ minden pontjára. A soros kéthengeres, hengerenként négyszelepes erőforrás teljesítményét még nem árulták el, de azt igen, hogy elektronikus a gáz, és három program szerint működhet a […]
A Formula-1-ben rövid ideig szerepeltek a ventilátoros leszorító-erőt termelő kocsik, mert azok nem csak a levegőt szívták ki a kocsi alól – ezzel javítva a tapadást –, de bizony a köveket is, amelyeket aztán a mögöttük haladók képébe köptek. Egyelőre nem tudni, az Ariel manufaktúra hogyan küszöböli majd ki a konstrukció e gyenge pontját, de […]
Kikerültek az első felvételek a jövő taxijairól. Az Uber nyáron jelentette be, hogy augusztus végén elindítják önvezető közösségi kocsijaik tesztüzemét Pittsburghben. A program már dübörög is, és bár a cég szerint még sok finomhangolásra van szükség, amíg élesben is be lehet vetni a kocsikat, ez az alábbi, frissen kikerült videón nem látszik, mert természetesen vérprofira […]
Pár napja került fel a ralikrossz-világbajnokságban induló Ken Block legújabb Gymkhana videója, ahol egy 600 lóerős Focust kormányoz, úgy hogy élmény nézni minden percét. A népszerű sorozat nem kerülhette el, hogy sorra készüljenek a videómegosztó oldalakra a paródiák. Íme néhány gyöngyszem. Subaru Impreza: Árkon-bokron át Ford Fiesta: Nincs budget? Nem gond! Honda Civic: Kipufogó nélkül […]