Észak-Amerikában már három éves típus az arrafelé Rogue néven forgalmazott X-Trail, nálunk egy évvel később, 2014 júliusában indult hivatalosan a forgalmazás. Mindkét piacról igaz, hogy eddig csak egyszerű belső égésű motorokkal forgalmazták, a benzin-elektromos hibridet a japán piacon lehetett megvásárolni. Most az észak-amerikai piacon elérhetővé teszik a hibrid változatot, első- vagy összkerékhajtással. Ennél a 2,0 […]
Noha a hivatalos vizsgálta tisztázta a Suzukit a japán szabványos fogyasztás mérése körüli szabálytalanságok ügyében, azaz nem a megfelelő módszerrel mért, de az eredményei megfeleltek a valóságnak, a gyárat teljesen átvilágították, és szabálytalanságokat találtak a könyvelésében. Közel 1,2 milliárd jen (3,22 milliárd Ft) értékben találtak könyvelési hibákat. A motorkerékpár-versenyző részlegénél például az elmúlt két évben […]
A ralikrossz-világbajnokságban induló Ken Block idén a Ford aktuális üdvöskéjével, a Focus RS-sel áll rajthoz, egészen pontosan a 600 lóerős 2,0 literes turbómotorral rendelkező Focus RSRX versenyautó-változatával. Ez játssza a főszerepet a legújabb, 9. Gymkhana videóban is. Ezúttal jobb híján Buffalo egyik elővárosa, egy klasszikus rozsdaövezet a helyszín, ahol bátran füstöli az abroncsokat a versenyautó. Eredetileg […]
A 2013-ban bemutatott LIV-1-es tanulmány már egész jó képet mutatott arról, milyen irányba tart a Ssangyong Rexton modelljének a fejlesztése, a Párizsi Autószalonon debütáló LIV-2-es tanulmány pedig az utolsó állomás a sorozatgyártású autó jövő év elején várható leleplezése előtt. A cégnél csak Y400-as kódnéven emlegetik az autót, amelynek formáját a jegesmedvék, a koreai esztétika, a […]
Noha megjelenését tekintve a terepjárós vonalat követi, azzal az Opel gyár is nagyon tisztában van, hogy ez csak külsőség, és következetesen csak a városi dzsungelről beszél, mint „terep”. A megszokott fekete védőszoknyán és kályhaezüst betéteken felül kicsit nagyobb kerekeket kap az autó, amitől 18 mm-rel nő a hasmagassága. Robusztus megjelenésről is szó van a sajtóanyagban, […]
A francia márka kínálatában egyértelműen a kombi karosszériás autók a nyerők, a Clio-nál ugyan csak 30 % a részarány, de a Mégane-nál már 80 % (egészen addig, amíg a GranCoupé névre átnevezett lépcsős hátú meg nem érkezik, akkor 20/35/40 százalék lesz az 5ajtó/kombi/lépcsős arány), a Talisman-nál pedig 50 százalék körül mozog. A kategóriában magas, 40 […]
Az ügyfelek kívánságát teljesítették azzal, hogy a 2,0 literesről 3,0 literes dízelre váltottak – ismételték a Volkswagen haszonjármű részlegének jelen lévő képviselői; amikor a mérnök, a marketingszakember és a termékfelelős is szó szerint ugyanazt a választ mondja, akkor idéznek (a gyár által előre gondosan összeállított kérdezz-felelekből), nem pedig válaszolnak. Azt meg sem kérdeztem tőlük, hogy […]
Felpörögtek az események az Opel körül, hiszen első, súlycsökkentésre kihegyezett modelljük, az új Astra elnyerte az Év Autója díjat, hamarosan pedig az új Insignia mutathatja meg, mit tud pár száz kilóval könnyebben. Közben nem felejtkeztek el a Zafiráról sem, amely már ötödik éve van a piacon, jelenleg 2,7 milliónál járnak az eladásai, és annak ellenére, […]
Mostanában már közhelyszámba megy, hogy a legnépszerűbb és egyben legdinamikusabban fejlődő kategória a szabadidő-autóké. Hiába jósoltak a múlt században sípcsontig érő autókat, a 2010-es évek slágere a magas, terepjárószerű, valójában ízig-vérig személyautós SUV. Aki a vásárlók kedvében szeretne járni, előbb-utóbb piacra dob egy vagy több ilyen modellt. Minőségi, bár kissé egyhangú az összhatás. Üzemmódkapcsoló az […]
Ahogy az M0-áson 110 km/órára beállított tempóval halad az öt BMW M2-esbol álló konvoj, gyorsan nyilvánvalóvá válik, közúton vezetni ezt az autót komolyabb önmegtartózatási feladatnak tekinthető. Mégiscsak egy 370 lóerős, hátsókerék-hajtású torpedóról van szó, amely nem akar komfortos túrakupé lenni, szellemi elődjeinek a két legendás „keménylegény”, a 2002 Turbo és az első M3-as tekinthető, no […]